Adres:
91-473 Łódź, ul. Julianowska 12
tel: +48 42 657 30 38
23 kwi

Przywracanie Statusu Leku w PLMVS

"Zespół Fundacji KOWAL odnotował w ostatnim czasie zwiększenie liczby zapytań o proces przywracania produktów leczniczych (zmiany statusu leku na AKTYWNY) dlatego pragniemy przypomnieć, że Użytkownicy (apteki, hurtownie, szpitale) mają dostęp m.in. do trzech głównych procesów:

  • Weryfikacja – odpytanie Systemu o autentyczność danego opakowania, bez zmiany jego statusu.
  • Wycofanie/wydanie - weryfikacja danego opakowania oraz zmiana jego statusu z AKTYWNY na WYCOFANY.
  • Przywrócenie / Anulowanie Wycofania/Wydania – zmiana statusu danego opakowania z WYCOFANY na AKTYWNY. Ten proces jest możliwy, jeżeli zostaną spełnione warunki opisane w Artykule 13 Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2016/161. Zgodnie z nimi, lek może zostać przywrócony TYLKO przez Użytkownika, który dokonał wycofania/wydania danej paczki, nie później niż 10 dni od dnia wycofania/wydania.

Produkt wycofany/wydany z Systemu PLMVS po upływie 10 dni nie może być przywrócony do Systemu, czyli jego status pozostanie wycofany/wydany.

 

Treść komunikatu: proszę pobrać>>>>>